Sep 11, 2007

One page project manager

The One Page Project Manager is an academic discipline, a business activity, and a strategy, indeed a profession. Some magazines and newsletters publish nothing but articles about it. A small library could be compiled consisting exclusively of books about it. There are training sessions, seminars and certifications that focus on project management. Dozens of universities offer Masters degrees in the discipline, and a few offer Ph.D. degrees.
It might seem everything there is to know about project management already exists. But The One-Page Project Manager is something different. It is about communicating with those who are not part of the project, both inside and outside the organization. This constituency includes: the board of directors, senior management, suppliers, customers, superiors and subordinates indirectly involved with the project or its outcome, and others.

No other book on the market addresses the need of project managers to communicate with those not directly part of their projects. There’s lots written about “communications management,” but such discussions almost invariably involve how to communicate between members of the project team. Little is written about communicating to corporate management and even less about how to communicate in a way that accommodates management’s need for brevity and ease of understanding. The One-Page Project Manager is a tool that was designed, from the beginning, as a way to engage upper management and make its job easier.

Read what others have said about One-Page Project Manager.

프로젝트 관리는 하나의 학문분야이자 사업 활동이고, 전략인 동시에 실로 하나의 직종이기도 하다.

1. 어떤 프로젝트건 간에 커뮤티케이션의 필요성이 있다.
2. 프로젝트의 성공은 프로젝트 이행사항(목적과 범위, 시의성, 계획 대비 실제 지원 등)과 현재의 완성도, 향후 전망 등을 커뮤니케이션하는 능력에 정비례한다.

경영진이 알고 싶은 것은 무슨 일이 어떻게 돌아가고 있는지, 누가 높은 성과를 내고 있는지, 누가 지원을 필요로 한지, 전체적으로 일이 어느 정도나 진척되었는지 등을 알고 싶어 한다. 또한 이러한 정보를 간편하고도 신속하게 알고 싶어한다.

팀을 구성할 때는 특히 인원 구성에 주의를 기울여야 한다. 계획에만 능한 사람이 아니라 실행까지 능한 사람이 필요하기 때문이다.

프로젝트란 고유의 기간과 목표를 지닌, 잘 정의된 변수 요인들로 이루어진 활동이다.
좋은 프로젝트 관리는 프로젝트의 성패 여부를 결정지을 뿐만 아니라 기업의 성공 여부에마저 영향을 미친다.

효과적인 프로젝트 관리1. 커뮤니케이션
2. 팀 지향성
3. 솔선수범 - 다른 누군가가 모든 일을 해낼 때까지 기다리지 마라, 일이 끝나지 않고 진행되고 있다면, 개인적인 책임감을 발휘해 도와주어라.
4. 1명의 리더
-> 프로젝트 리더는 단 1명이다. 리더는 끝까지 책임지고 완수한다는 비전을 제시해야 한다. 이런 프로젝트의 사명과 목적은 명료하고 관심을 불러일으키는 것이어야 한다. 이건 해볼 만한 가치가 있어라는 말이 절로 나올 정도로..
-> 프로젝트 리더는 팀의 구조를 확립하고 관리를 조정하는 역할을 해야 한다.
-> 팀의 협조를 통해 기대치를 확정하고 사명을 완수할 담당자를 임명한다.
-> 신뢰를 구축하고 탁월한 성과를 이룬 사람들의 공로를 충분히 인정하고 보상하라.

프로젝트 필수 요소 다섯가지
1. 과업 : 어떻게
2. 목표 : 무엇을 왜
3. 일정 : 언제
4. 비용 : 얼마나
5. 담당자 : 누가

OPPM Excel Template